Maak kennis met… AutoRAI

Uit welk idee is jullie website ontstaan?
Schrijven over auto’s zit al 30 jaar in de genen van Buro N11. Sinds een aantal jaar publiceren we autonieuws op de platforms AutoRAI.nl, ZERauto.nl en MotorRAI.nl. Geen geschreeuw, maar kwalitatief en betrouwbaar.

Hoe groot is jullie bereik?
Momenteel schommelen we rond de 600-700K pageviews per maand.

Hoe zou je jullie doelgroep omschrijven?
Mensen (vooral mannen) met een interesse voor mobiliteit, zonder echt hardcore autoliefhebber te zijn. Daar zijn andere nieuwssites voor, wij pakken het algemener geïnteresseerde publiek daarachter.

Hoe lang werken jullie al samen met Mannenmedia?
2 jaar.

Wat zijn jullie doelen en ambities?
Doorgroeien richting het miljoen pageviews per maand en mooie content maken.

Hoe zorgen jullie ervoor dat jullie altijd relevant blijven?
We zoeken altijd naar verbetering en analyseren welke artikelen goed scoren. Stilstaan is geen optie. Bovendien zitten onze autoredacteuren bovenop het autonieuws.

Op welke campagne zijn jullie het meest trots?
De Suzuki redactieraces zijn altijd erg leuk om te doen.
Lees hier alles over de Suzuki Redactierace.

Waar staan jullie nu en waar willen jullie eind 2019 staan?
Video en SEO hebben bij ons de focus op dit moment. Daar willen we echt grote stappen maken.

Wat onderscheidt jullie van andere automotive nieuws websites?
Betrouwbare, kwalitatieve content die niet voor de hardcore liefhebber geschreven is, maar ook voor je buurman of vrouw.

Houden jullie een bepaalde schrijfstijl aan die jullie specifieke doelgroep aanspreekt?
Tone of voice is niet te ingewikkeld met veel jargon, graag met een knipoog.

Zijn er bepaalde automerken waar jullie nog een mooie campagne voor zouden willen doen?
Welke niet?!

Bestaat jullie gehele team uit autoliefhebbers?
Wel veel, maar niet alleen. We schrijven ook over lifestyle en andere onderwerpen.

Wat voor een soort content plaatsen jullie op jullie site?
Zoveel mogelijk unieke content. Eigen onderzoek, research, video, etc.

Wat maakt jullie een expert in het creëren van relevante content en daardoor aantrekkelijk voor adverteerders?
Er is geen communicatiebureau in Nederland met zoveel ervaring in de automotive als Buro N11. Onze slagkracht is met bijna 40 specialisten (zo’n 15 redacteuren) enorm.

Hoe is jullie liefde voor auto’s ontstaan?

Auto’s zijn al 30 jaar de rode draad in de werkzaamheden van Buro N11. We trekken ook mensen met die interesse aan, dus dat verdwijnt ook niet zo snel.

Als jullie een automerk zouden zijn, welk merk zou dat dan zijn?
We kunnen elk automerk zijn.

Hoe spelen jullie in op lanceringen van nieuwe modellen?
We gaan mee op internationale persintroducties, testen de modellen uitvoerig in Nederland en maken daar zoveel mogelijk unieke content over.

Nieuwsgierig geworden? Bekijk hier de websites van AutoRAI, MotorRAI & ZERauto.