Maak kennis met… FHM

Uit welk idee is jullie website ontstaan?
FHM is een gerenommeerde naam in de wereld van mannenmedia. Vanaf 2000 lag het maandelijks als tijdschrift in de schappen, maar vanaf 2013 is besloten om verder te gaan als online magazine, met uitzondering van de FHM500 die jaarlijks nog wel in print wordt uitgebracht.  Op FHM.nl vindt je alles wat mannen interesseert. Auto’s, films, series, games, gadgets, virals en vrouwen. Maar ook bijzondere verhalen uit de hele wereld, die je door wilt vertellen. Die ene kerel uit Groningen, die op z’n twintigste miljonair werd. Die slaapkamertips waarmee je iedere vrouw door het plafond laat gaan. Die fotoserie van het wagenpark van Cristiano Ronaldo. Content die je naar je vrienden door wilt sturen. Dat is de standaard bij FHM.

Hoe groot is jullie bereik?
+- 500.000 unieke bezoekers per maand, 1,5 miljoen pageviews. Op Facebook hebben we 171.000 volgers, op Instagram 110.000 (and counting)

Hoe zou je jullie doelgroep omschrijven?
Voor de man die houdt van het goede leven en op de hoogste wil zijn van de laatste nieuwtjes. Die man komt uit bij FHM omdat hij breed geïnteresseerd is. Hij houdt van voetbal, maar ook van films. Van vrouwen, maar wil ook op de hoogte zijn van de laatste gadgets. Is gek op reizen maar wil thuis achter zijn laptop ook de laatste coole video’s zien.  De FHM man woont in de randstad, is tussen de 18 en 40 jaar oud en is van laag tot hoog opgeleid. Van de vrachtwagenbestuurder tot de advocaat. Hij heeft een leuke vriendin of is happy single. Hij heeft een kinderwens, maar dat is iets voor over een paar jaar. Hij is een levensgenieter die houdt van het leven, vrouwen, games, gadgets, films, fashion, auto’s, sport en reizen. Hij ziet er graag verzorgt uit, draagt mooie kleren en heeft een fit lichaam. Hij hoeft geen sixpack, maar is wel fit en sportief. Een goede barbecue en de derde helft bij z’n voetbalteam met een biertje of drie zal die dan ook niet overslaan.

Hoe lang werken jullie al samen met Mannenmedia?
Vanaf 1 september.

Wat zijn jullie doelen en ambities?
Het nummer 1 platform voor mannen zijn in Nederland. Met de website als hart van het merk en met vitale vertakkingen zoals levendige social media kanalen als Facebook en Instagram, een florerend YouTube-kanaal waar toffe video’s op verschijnen en de kers op de taart in de vorm van de jaarlijkse FHM500-campagne. Verder geloven we in de kracht van print specials zoals een zomer- en een kersteditie en offline events als een NK Rond de Tafel of het Nationaal Kampioenschap Beerpong. 

Hoe zorgen jullie ervoor dat jullie altijd relevant blijven?
Dagelijks posten we om en nabij de 10 nieuwe artikelen per dag om onze vrienden volledig op de hoogte te houden van wat er speelt in de wereld. Wij selecteren het vetste lifestyle nieuws voor mannen.

Op welke campagne zijn jullie het meest trots?
De FHM500 campagne, het paradepaardje van FHM. De FHM500 is in 2010 ontstaan als voortvloeiing uit de 100 Sexiest verkiezing en inmiddels een begrip in Nederland. Jaarlijks bereiken we miljoenen mensen met de campagne, is het een geliefd event onder BN’ers en influencers en genereert het ontzettend veel media-aandacht.

Waar staan jullie nu en waar willen jullie eind 2019 staan?
We willen met name groeien genereren op ons YouTube-kanaal. Daar staan we nu op 3.500 subs, maar dat willen we zeker naar 10.000 subs laten groeien. De aankomende maanden willen we gebruiken om succesvolle formats te produceren en te lanceren op het YouTube-kanaal van FHM.

Waar ligt jullie voornaamste focus op binnen het lifestyle segment?
Vrouwen blijft de unique selling point van FHM. Daar is het merk bekend van geworden en zal het merk bekend van blijven.

Waarin onderscheiden jullie je van andere lifestyle titels?
Content-selectie, de losse tone of voice, kwalitatieve artikelen in de vorm van toffe interviews, fotoshoots met modellen en de FHM500-verkiezing.

Waar kunnen merken/bedrijven bij het adverteren op jullie website op rekenen?
Wij maken een op maat gemaakt voorstel voor alle adverteerders. Of men nu een groot of klein budget beschikbaar heeft, wij nemen iedere adverteerder serieus en bieden altijd waar voor het geld.

Van welke nieuwste trends zijn jullie bezoekers volledig op de hoogte?
Omdat FHM veel verschillende onderwerpen behandeld, zijn er ook veel kenners binnen elke onderwerp. Van Films & series tot auto’s en van tech tot sport. In elke categorie zitten bezoekers die, mede door FHM, volledig op de hoogte zijn van de laatste trends.

Welke onderwerpen worden het beste gelezen voor jullie bezoekers?
Viral stories, artikelen over vrouwen, seks & relaties.

Hoe groot is de verscheidenheid aan adverteerders die jullie benaderen?
Van grote tot kleine adverteerders, iedereen is welkom en voor elk budget maken wij een passend voorstel.

In welke 3 woorden kun je jullie doelgroep het beste omschrijven?
Sexy, funny, useful.

Welk aspect van lifestyle spreekt jullie zelf het meeste aan?
De diversiteit aan onderwerpen. Wij zijn niet gefocust op een interessegebied. Er is nog zoveel meer moois in de wereld. Dat je kan schrijven over voetbal, maar ook over reizen. Dat je de laatste Porsche kan testen om daarover te schrijven, maar dat nieuwe hippe restaurantje eruit weet te pikken. Losgaat op een technofestival, maar ook helemaal wild wordt van een outdoor trip in de natuur Noorwegen.

Nieuwsgierig geworden? Neem een kijkje op de site van FHM.