Geloof het of niet, het einde van het jaar is alweer in zicht. Veel mensen maken zich al op voor de feestdagen, en adverteerders hopen het jaar goed af te sluiten tijdens de belangrijkste verkoopperiode van het jaar. Om als adverteerder goed van start te gaan hebben we hier 5 tips voor online adverteren tijdens de feestdagen.

Speel in op de feestdagen

De feestdagen vormen een gouden periode voor veel bedrijven. Het is de meest competitieve periode, maar vaak ook de lucratiefste. Veel adverteerders zijn op zoek naar de beste plaatsingen en manieren om extra exposure te behalen. Dit zorgt voor extra competitie en vaak verhoogde advertentie kosten. Het is daarom belangrijk dat je promotie goed afgestemd is op je doelgroep. De ideale match tussen promotie en doelgroep kan jou resultaten aanzienlijk verbeteren tijdens deze periode waarin veel consumenten te maken krijgen met advertentie vermoeidheid. Zorg er dan ook voor dat je de advertentiemogelijkheden goed bekijkt.

Zorg voor voldoende budget

De consumentenuitgaven tijdens de feestdagen blijven ieder jaar groeien. Dit biedt adverteerders de perfecte mogelijkheid om de laatste omzet van het jaar binnen te halen. Echter is dit makkelijker gezegd dan gedaan. De uitgaven aan online adverteren zijn dit jaar voor het eerst hoger dan die aan traditionele advertenties, en de concurrentie is feller dan ooit. Om de sterke competitie in deze periode te bestrijden is het daarom belangrijk om voldoende budget achter de hand te hebben. 

Site optimalisatie

Studies tonen aan dat 47% van de mensen verwacht dat een website binnen twee seconden of minder is geladen. Ook zeggen 79% van de consumenten nooit meer terug komen naar een website als ze ontevreden zijn met de site prestaties. Zorg er daarom voor dat je pagina’s voorbereid zijn op een toename van web verkeer. Loop alles nog een keer na om te checken of het allemaal naar behoren werkt. Het zou namelijk zonde zijn als je hierdoor omzet laat liggen tijdens deze piekmomenten.

Display Advertising

Door een overvloed aan producten wordt de gemiddelde klantreis steeds langer. Consumenten beginnen daarom ook ruim van te voren met het onderzoeken van de uitgaven die ze gaan doen tijdens de feestdagen. Het is dan ook cruciaal om je advertenties te tonen tijdens de onderzoeksfase van de klant. Aangezien de klantreis langer dan ooit is zal het gebruik van display ads ook invloed hebben op al je andere kanalen. Ook al zie je misschien geen een-op-een laatste klik attributie uit een display ad, zal je een verbetering zien van resultaten in andere kanalen.

Wees uniek

Tijdens de feestdagen is er een toename van 50% in advertentie impressies. Dit betekent dat je advertentie meer gezien zal worden. Doordat consumenten meer advertenties zien betekent dit ook dat je advertentie uniek moet zijn om de aandacht te trekken. Je advertentie moet de feestelijke periode reflecteren en tegelijkertijd de gewenste commerciële boodschap overbrengen.

Lees hier hoe je met jouw merk kan inspelen op de feestdagen 

Ben je nieuwsgierig of Mannenmedia ook wat voor jou kan betekenen tijdens deze feestdagen? Laat het ons dan vooral weten!

We zijn te bereiken via sales@mannenmedia.nl en 020 – 420 64 77