Mannenmedia scoort ook met Formule 1

Ook in 2016 blijft Mannenmedia haar marktpositie verder versterken. Door de populariteit van coureur Max Verstappen is het bereik van GPUpdate, het online platform voor autosport, verdubbeld naar 1,4 miljoen unieke bezoekers per maand. Daarnaast is het online advertising netwerk recent uitgebreid met Racingnews365.nl.

Omzetgroei
Jouke Tjeerdsma, Managing Director: “Mannenmedia liet in 2015 een omzetgroei zien van 20%. Na een uitstekend eerste kwartaal zal Mannenmedia de geplande groei dit jaar onverminderd doorzetten; in zowel kwalitatief als kwantitatief opzicht. Adverteerders bieden we garantie op zichtbaarheid en er zal nóg meer branded content worden geproduceerd. Ook is een nieuw Data Management Platform geïmplementeerd.”

Sportzomer
Mannenmedia beschikt met 10 sportwebsites over het meest uitgebreide sportnetwerk van Nederland. Naast GPUpdate kan het laatste nieuws op het gebied van Formule 1 en Max Verstappen nu ook op Racingnews365.nl worden gevolgd. Met het EK Voetbal, de Tour de France, de Olympische Spelen en het tennisseizoen in het vooruitzicht, voorziet Mannenmedia een succesvolle sportzomer.

Viewability
Mannenmedia heeft het netwerk, met ruim 40 miljoen impressies, in samenwerking met DMA doorgelicht op viewability. Met de audit is een gedetailleerd beeld verkregen van de prestaties per ad-slot. Uit de resultaten blijkt dat de websites een uitstekende banner-opzet hebben. Indien nodig is de zichtbaarheid van ad-posities verbeterd. Premium campagnes van adverteerders worden qua zichtbaarheid ruim boven benchmark uitgeleverd. Daarbij geeft Mannenmedia gedetailleerde insights voor het evalueren van campagnes.

Data management
Voor het dynamisch targeten en optimaliseren van campagnes is Mannenmedia een intensieve samenwerking gestart met Weborama. Nick Giling, Operations Manager: “Mannenmedia maakt gebruik van het Weborama Data Management Platform met gedrags- en socio-demografische dataprofielen. In combinatie met publisher data van Mannenmedia wordt een unieke propositie geboden voor look-a-like modellen met voorspellende waarde en slimme insights. Samen met adverteerders kunnen specifieke doelgroepen heel gericht bereikt worden.”

Over Mannenmedia
Sinds de start in 2007 is het online advertising netwerk Mannenmedia uitgegroeid tot een specialist in automotive en sport. Het internetbedrijf is volledig onafhankelijk en exploiteert met een eigen sales organisatie 39 (mobiele) websites, blogs en apps. Mannenmedia telt twee channels. Het automotive channel dekt met 27 titels vrijwel alle aspecten van autobezit, autonieuws en mobiliteit. Het sport channel telt 12 platformen met het laatste nieuws op het gebied van voetbal, auto- en motorsport, wielrennen, schaatsen en tennis.

2017-04-05T13:59:44+00:00