Piek tijdens het weekend!

Met Autobahn.eu (650.000 uniek), Autobahn.eu/max33 (500.000 uniek), Autoblog.nl (1.200.000 uniek), Motorsport.com (600.000 uniek) en GPUpdate.nl (1.500.000 uniek) bereiken we veruit de meeste Formule 1-fans in Nederland. Met de start van het Formule 1-seizoen en enkele andere grote sportevenementen in de planning, zal het bezoekersaantal op het grootste sportnetwerk van Nederland vooral pieken in de weekenden!

Elke race- en sport-fan kijkt uit naar het voorjaar. Zo kunnen de racefans weer genieten van een nieuw Formule 1-seizoen en zitten de sportfans op het puntje van zijn stoel bij de ontknoping van de KNVB Beker, de Eredivisie en de Champions League.

Kijkend naar het aantal bezoekers tijdens de raceweekenden kunnen we vaststellen dat er veelvuldig gebruik wordt gemaakt van een second screen. Tijdens de kwalificaties en race worden vooral op mobiel en tablet de tussenstanden en de achtergrondinformatie in de gaten gehouden. Dit resulteert in een enorme piek in bezoekers tijdens de raceweekenden.

Overzicht van het aantal pageviews in het voorjaar van 2017. Het is duidelijk aan te wijzen wanneer de races plaatsvonden.

Cijfers:

Extra pageviews raceweekend t.o.v. een weekend zonder race:
+ 265%

Bereik op Formule 1 content tijdens één race-weekend:
>1.500.000 unieke bezoekers & >7.000.000 pageviews 

Extra bezoekers betekenen natuurlijk extra veel inventory! Als adverteerder kun je hier uiteraard gebruik van maken, door bijvoorbeeld High Impact formaten in te zetten. Ben je op zoek naar optimale aandacht voor je merk? Dan bieden we talloze opties op het gebied van Branded Content. Denk bijvoorbeeld aan een reeks artikelen tijdens meerdere race-weekenden op onze Formule 1-titels of bijvoorbeeld de sponsoring van de F1 kalender. Neem voor alle mogelijkheden met betrekking tot het adverteren rondom de piekweekenden gerust contact met ons op. We adviseren je graag!

2018-03-27T18:01:20+00:00