Voetbal international voegt zich bij Mannenmedia

Utrecht, 6 december 2017 – Voetbal International (VI) besteedt zijn operationeel beheer voor programmatic advertising uit aan Mannenmedia. VI wil zo het bereik onder de doelgroep mannen maximaal benutten en zijn advertentie-inkomsten verder laten groeien. VI kiest het bedrijf vanwege de uitgebreide advertentietechnologie, de specifieke kennis op het gebied van Programmatic Trading en het mannennetwerk. VI is een van de grootste mediamerken van Nederland en heeft in de afgelopen drie jaar een eigen programmatic advertising strategie opgezet en wil nu profiteren van de kracht van het Mannenmedia netwerk.

Hogere omzet, lagere kosten

Mannenmedia is in staat om via haar uitgebreide advertising technology stack elke impressie op de VI website en apps aan te bieden tegen de beste prijs aan de relevante buyers. VI kan zo blijven groeien zonder extra investeringen in technologie of beheercapaciteit. VI blijft met de afdeling Commercie & Partnerships zelf ook campagnes verkopen op het eigen platform. Mannenmedia en VI hebben inmiddels succesvol de migratie van de verschillende advertentiesystemen uitgevoerd en is inmiddels operationeel in de belangrijke decembermaand.

“We zijn heel blij om voor Voetbal International aan de slag te gaan”, aldus Sjoerd van der Meijden, Director Sales & Business Development bij Mannenmedia. “Voor ons betekent deze uitbreiding van ons portfolio een enorme versterking van ons sport channel en daarmee het mannennetwerk.” Marco Paans, Manager Sales & operations bij VI: “Met onze eigen kennis en programmatic technologie hebben we jaar over jaar een omzetgroei van 40 procent behaald. Om dezelfde groei te
blijven realiseren kiezen we nu voor een samenwerking zodat we niet fors moeten investeren in licenties, technologie en menskracht voor een gelijk resultaat. Daarnaast sluit het sterke portfolio van Mannenmedia perfect aan op onze doelgroep.”

2017-12-27T13:16:09+00:00